Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2009

Η ΤΕΛΕΙΑ ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ

ΟΚ. Ακόμη και αυτή έχει ατέλειες και αρχίζω με αυτές.
Μειονεκτήματα:
Είναι δανεικά λεφτά και πρέπει να επιστραφούν το συντομότερο. Γενικά οι μηνιαίες δόσεις όλων των δανείων μου δεν πρέπει να ξεπερνούν το 50% του μηνιαίου εισοδήματός μου.
Έχουν υψηλό επιτόκιο σε σύγκριση με
 τις πιστωτικές στην Ευρώπη, σε σύγκριση με τα καταναλωτικά δάνεια (περ 9,5%), τα επισκευαστικά δάνεια (περ 6%), την υπερανάληψη (περ 11%) και τις προκαταβολές μισθών (περ 5%).
Αν στην κλέψουν μπορεί να πάθεις μεγάλη ζημιά αν δεν το αντιληφθείς έγκαιρα.
Οι αναλήψεις μετρητών από ΑΤΜ τοκίζονται από την ημέρα της ανάληψης και μπορεί να χρεώνονται με προμήθεια.
Οι αγορές από internet ενέχουν σοβαρούς κινδύνους υποκλοπής. Για αγορές μέσω internet προτιμάμε prepaid card, pay poll ή αντικαταβολή.
Το χρέος στις πιστωτικές κάρτες μειώνει την ικανότητά μας να πάρουμε κάποιο άλλο δάνειο.
Εύκολα αγοράζεις κάτι ακόμη με το σκεπτικό: αφού η μηνιαία δόση μου θα ανέβει μόνο κατά 20€
Δύσκολα δείχνεις αυτοσυγκράτηση στις αγορές
Δυσκολότερα κάνεις σωστό προγραμματισμό αποπληρωμής (με βάση τα πραγματικά έσοδά σου)
Δυσκολότατα τις ξεχρεώνεις εάν τις ταβανώσεις.

Πλεονεκτήματα:Κινδυνεύω λιγότερο στο δρόμο αφού δεν κουβαλάω χρήματα (εννοείται ότι τηλεφωνώ για μπλοκάρισμα της κάρτας μόλις αντιληφθώ κλοπή ή απώλεια)
Πετυχαίνω άτοκες δόσεις σε συγκεκριμένα καταστήματα (αλλιώς θα έπρεπε να πληρώσω την κρεβατοκάμαρα και το laptop με μετρητά ή με δάνειο)
Κερδίζω επιστροφή χρημάτων από τις αγορές μου σε συγκεκριμένες κάρτες και σε συγκεκριμένα μαγαζιά (από1% μέχρι 5%).
Υπάρχουν κάρτες με μηδενική ή πολύ μικρή ετήσια συνδρομή.
Μπορώ να σηκώσω μετρητά από ΑΤΜ.
Μπορώ να κάνω συναλλαγές από το internet.
Εξυπηρετούμαι σε όλες σχεδόν τις χώρες.

Λεξιλόγιο όρων:
ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ: συνήθως από 20 € έως 50 € πληρώνεις μια φορά το χρόνο για τα λειτουργικά έξοδα του τμήματος υποστήριξης της κάρτας.
ΕΠΙΤΟΚΙΟ ΑΓΟΡΩΝ: το επιτόκιο με το οποίο τοκίζονται τα ψώνια που κάνεις, αν δεν τα εξοφλήσεις εμπρόθεσμα.
ΕΠΙΤΟΚΙΟ ΑΝΑΛΗΨΕΩΝ: το επιτόκιο με το οποίο τοκίζονται τα μετρητά που σηκώνεις από ΑΤΜ.
ΕΠΙΤΟΚΙΟ ΥΠΕΡΗΜΕΡΙΑΣ: το επιτόκιο με το οποίο τοκίζεται το ποσό που δεν έχεις πληρώσει εμπρόθεσμα. (δηλαδή την ελάχιστη καταβολή μετά από την ημερομηνία πληρωμής, ή οποιοδήποτε ποσό θεωρηθεί άμεσα απαιτητό.)
ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ: ένα μικρό ποσοστό της συνολικής μηνιαίας υποχρέωσής σας (συνήθως το 5%). Υποτίθεται ότι αυτό βοηθάει το χρήστη, αλλά α) συνήθως ξεχνάμε ότι το απλήρωτο υπόλοιπο (=όλο το χρέος μείον ελάχιστη καταβολή) τοκίζεται με ένα υψηλό επιτόκιο και συνήθως για ένα μακρότατο διάστημα που δημιουργεί τόκους πολλαπλάσιους της αρχικής αγοράς, β) όταν κάνεις μηνιαίο προϋπολογισμό στο πορτοφόλι σου υπολογίζοντας μόνο την ελάχιστη δόση, βρίσκεσαι πολύ σύντομα (σε λιγότερο από 2 χρόνια ) σε οικονομικό αδιέξοδο.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ: αυτή τη μέρα εκδίδεται ο λογαριασμός. Εννοείται ότι αν έχω πληρώσει την κάρτα μετά την ημερομηνία αυτή, το ποσό δεν εμφανίζεται στο συγκεκριμένο λογαριασμό, αλλά θα εμφανιστεί στον επόμενο.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ: αυτή τη μέρα πρέπει να πληρώσω την κάρτα. Αν έχω πάγια εντολή πληρωμής, πρέπει έγκαιρα να έχω βάλει χρήματα στο συγκεκριμένο βιβλιάριο. Πρέπει να θυμάμαι ότι τα χρήματα που πληρώνω στην κάρτα, η κάρτα τα παίρνει την επόμενη εργάσιμη και το πιστωτικό μου όριο ελευθερώνεται την μεθεπόμενη εργάσιμη. Προσοχή: αν δεν πληρώσω την Ελάχιστη καταβολή εμπρόθεσμα, αυτή τοκίζεται με τόκους υπερημερίας για όσες μέρες καθυστερώ. Επίσης το υπόλοιπο απλήρωτο ποσό τοκίζεται με το κανονικό επιτόκιο. Αν προσέξουμε το λογαριασμό, γράφει κάπου συμβατικοί τόκοι και παρακάτω τόκοι υπερημερίας, λοιπόν το ποσό που πληρώνουμε στην κάρτα πρέπει προφανώς να ξεπερνάει αυτό το άθροισμα και ακόμη καλύτερα να πληρώνουμε περισσότερο από το μισό της συνολικής δόσης (όχι της ελάχιστης) ή καλύτερα όλη τη δόση!
ΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΟΡΙΟ: δεν μπορώ να κάνω αγορές ή αναλήψεις που να ξεπερνάν αυτό το ποσό.
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥ: μεταφέρω τα χρέη από τις πιστωτικές μου κάρτες σε πιστωτικές κάρτες άλλης τράπεζας με επιτόκιο περίπου 10 μονάδες μικρότερο! Αξίζει τον κόπο για φουσκωμένες κάρτες και μάλιστα αν μπορώ να ολοκληρώσω την αποπληρωμή στα επόμενα ένα ή δύο χρόνια. Προφανώς πρέπει να έχω πιστοληπτική ικανότητα ώστε η νέα τράπεζα να μου χορηγήσει νέες κάρτες και επίσης οι νέες κάρτες να έχουν Πιστωτικό όριο που χωράει τις φουσκωμένες κάρτες μου. Προσοχή: μετά τη μεταφορά οι νέες κάρτες απαγορεύεται να κάνουν κάποια αγορά γιατί αλλιώς φεύγουν από το χαμηλό επιτόκιο (3,50% έως 6% ανάλογα με την τράπεζα) και ανεβαίνουν στο υψηλό (14,50% έως 21% ανάλογα με την τράπεζα).

Κοντολογίς, τέλεια πιστωτική κάρτα είναι αυτή που
Δεν έχει ετήσια συνδρομή
Επιστρέφει ένα ικανοποιητικό ποσοστό των αγορών μου
Τη χρησιμοποιώ μόνο για τις αναγκαίες αγορές μου
Μου προσφέρει άτοκες δόσεις σε ορισμένες αγορές
Την πληρώνω ολοσχερώς δυο μέρες πριν τη λήξη πληρωμής.
Τη φορτώνω κάθε μήνα μόνο τόσο όσο αντέχω να την ξεπληρώσω μέσα στον ίδιο μήνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: