Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

Πώς δημιουργώ φόρμες απαντήσεων στο Google Forms

 

Πώς δημιουργώ φόρμες απαντήσεων στο Google Forms

Ξεκινάω σε κάποιο φυλλομετρητή και ανοίγω το Gmail μου.
1. Πάνω δεξιά δίπλα στο χρήστη πατάω τις τελίτσες
2. τρέχω προς τα κάτω μέχρι να βρω το εικονίδιο Forms και το επιλέγω


Υπάρχουν πολλές έτοιμες φόρμες για κάθε χρήση. η Find a Time είναι χρήσιμη όταν πολλοί άνθρωποι θέλουν να ρυθμίσουν τα κοινά ραντεβού τους. Η Event Registration είναι άριστη αν πρέπει οι προσκεκλημένοι σας να κάνουν εγγραφή στη συνάντηση που οργανώνετε.

1. Εδώ θα δημιουργήσουμε μια κενή φόρμα εκ του μηδενός. Επιλέγουμε Blank


1. Ονοματίζουμε τη φόρμα (π.χ. "Πρόσκληση σε Αστροπάρτυ")
2. Γράφουμε μια περίληψη (Θα βρεθούμε στο αγαπημένο μας βουνό τις ημερομηνίες ...)
3. Ανοίγοντας το εικονίδιο 3 ρυθμίζουμε τα χρώματα και τη γραμματοσειρά και προσθέτουμε εικόνα ή βίντεο


Πριν δημιουργήσω τις ερωτήσεις ζητώ από τους χρήστες να δηλώσουν e-mail. Έτσι:
1. στην καρτέλα Settings ενεργοποιώ την επιλογή 2 Collect email addresses, συνήθως ενεργοποιώ και την επιλογή 3 Αποστολή απάντησης στους χρήστες. Η επιλογή 4 επιτρέπει στους χρήστες να αλλάξουν γνώμη ενώ η 5 επιτρέπει μόνο μία απάντηση ανά χρήστη.


Επιστρέφω στην καρτέλα Questions και παρατηρώ ότι σαν πρώτη ερώτηση ζητά υποχρεωτικά το email.


Στο πεδίο της επόμενης ερώτησης πατάω το βελάκι στη θέση 1 και αναπτύσσονται όλες οι επιλογές μου. Διαλέγω Multiple choice και 2 γράφω την ερώτηση


α. είναι η ερώτηση β,γ και λοιπά είναι οι απαντήσεις
Η επιλογή 1 υποχρεώνει το χρήστη να απαντήσει την ερώτηση, αλλιώς ο χρήστης μπορεί να προχωρήσει στο ερωτηματολόγιο χωρίς την υποχρέωση να απαντήσει.
Με το κουμπί 2 αναπαράγουμε την ίδια ερώτηση με τις ίδιες ρυθμίσεις που μπορούμε μετά να τροποποιήσουμε, με το 3 δημιουργούμε νέα ερώτηση, με το 4 καταστρέφουμε την τρέχουσα ερώτηση.


Εδώ διαλέξαμε μια ερώτηση με μικρού μήκους απάντηση. Γενικά σε όλες τις απαντήσεις μπορούμε να θέσουμε περιορισμούς πχ αν ζητάμε τηλέφωνο, είτε ημερομηνία, αν ζητάμε μία μονάχα απάντηση, είτε περισσότερες από μία. Αυτά ρυθμίζονται από τις τελίτσες 1 και το Response validation 2.


Όταν τελειώσουμε το ερωτηματολόγιο, μπορούμε 1 στην καρτέλα Settings να επιλέξουμε 2 Presentation και λίγο παρακάτω να τροποποιήσουμε το 3 Confirmation message σε κάτι που μας εκφράζει περισσότερο (είναι το μήνυμα που θα δουν οι χρήστες αφού υποβάλουν τη φόρμα).



Αφού η φόρμα είναι έτοιμη, πρέπει να τη στείλουμε πατώντας Send, είτε α) σε email είτε β) να αντιγράψουμε το σύνδεσμο (πατάμε 1 Shorten URL και 2 Copy)  και να τον ενσωματώσουμε σε ένα δικό μας μήνυμα που θα στείλουμε με όποιο τρόπο θέλουμε.




Όταν οι καλεσμένοι μας έχουν απαντήσει, εμείς 1 θα βρούμε τις απαντήσεις τους στην καρτέλα Responses, 2 μπορούμε να τις δούμε σε ένα Google Sheet και μπορούμε 3 να απενεργοποιήσουμε την παραλαβή απαντήσεων, χωρίς να καταστρέψουμε τη φόρμα. Στο μέλλον μπορούμε να την τροποποιήσουμε και να τη χρησιμοποιήσουμε ξανά αρκεί να ενεργοποιήσουμε το 3 Accepting responses.


Καλή διασκέδαση!







Δεν υπάρχουν σχόλια: