Κυριακή 7 Ιουλίου 2019

Περνάμε τα σύνορα Χιλή-Περού. Λίμνη Τιτικάκα

Υπάρχουν δύο τρόποι να περάσεις από Χιλή προς Περού.
Από εδώ που είμαστε αεροπορικώς πίσω στο Σαντιάγκο, μετά Λίμα, μετά Πούνο. Ακριβό γιατί όλοι έχουμε δεύτερη και τρίτη βαλίτσα και επίσης χρονοβόρο. Τεράστιες αναμονές ανάμεσα στις πτήσεις.
Φτάνουμε από Καλάμα στο Πούνο αλλάζοντας μόνο 3 πούλμαν που έχουμε κλείσει από πολύ πριν. Πολλές εταιρείες πάνε Καλάμα- Αρίκα, εμείς διαλέγουμε αυτή που ταξιδεύει βράδυ και έχει ξαπλωτά καθίσματα (cama). Από Αρίκα προς Τάκνα πολλές γραμμές κάθε μισή ώρα. Στην Τάκνα μας παραλαμβάνει ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο που θα μας καταλήξει στο Πούνο με στάσεις σε σημεία ενδιαφέροντος. Το ίδιο πρακτορείο θα μας πάει αργότερα στο Κούσκο πάλι με στάσεις και λιγότερα λεφτά από το αεροπλάνο.
Οπότε τελικά Καλάμα-Πούνο 110 ευρώ σε 10+2+7= 19 ώρες. Ωραία! Η τιμή είναι πολύ καλή. Αλλά οι ώρες; Προσθέστε μια ώρα καθυστέρηση στο "διεθνή σταθμό αναχώρησης" στην Αρίκα, δύο ώρες έλεγχο στα σύνορα, βαλίτσες, διαβατήρια και μια ώρα ακόμη στην Τάκνα για τουαλέτα, αλλαγή συναλλάγματος κ.τ.ο.
Οπότε όλη η σημερινή μέρα θα δαπανηθεί σε μετακινήσεις πάνω σε 4 τροχούς.
Το τοπίο εκατέρωθεν των συνόρων εξακολουθεί να είναι ερυθρωπό και αμμώδες.

Πέντε ακόμη σύντροφοι έφτασαν σήμερα στο Περού και θα μας βρούνε στη λίμνη (;)

Πρώτη στάση 10 Περουβιανά= 2,70 ευρώ πήραμε 3 λίτρα νερό και ένα κιλό μανταρίνια. Ο καφές καπουτσίνο 3 ευρώ.

Πάνω στις Άνδεις στη μέση του πουθενά θερμές πηγές στην όχθη ενός ποταμού!
Κλείσαμε 33 ώρες εκτός σπιτιού, επάνω σε ρόδες. Ξεκινήσαμε το πρωί του Σαββάτου ώρα 11:00 για επισκέψεις σε αξιοθέατα, πήραμε τα πούλμαν, περάσαμε τα σύνορα, διαβήκαμε τις περουβιανές Άνδεις, συνεχώς πάνω σε τροχούς και φτάνουμε στη λίμνη Τιτικάκα Κυριακή ώρα 20:00.